Stilizirani shooting, osim neodoljive čarolije stvaranja i pretvaranja vizije u stvarnost, u sebi krije proces pripreme koji je jednako bitan kao i sama izvedba shootinga. Ustvari, recimo da je ta priprema neprocjenjiva.
Ovo je 10 koraka koji mogu biti smjernice da ne skrenete s puta realizacije shootinga.
1. Napraviti okvirni plan (plan rada kao i vremenski plan), odrediti rokove pojedinih faza i termin shootinga (uzeti u obzir sezonu)
2. Odgovoriti si na neka ključna pitanja – koja je svrha ovog shootinga (praksa/edukacija, promocija, upoznavanje novih dobavljača, razvoj suradnje s dosadašnjim dobavljačima, širenje tržišta, upoznavanje potencijalnih mladenaca s
našim radom, osobni razvoj); na koji način želimo da ovo utječe na naš posao; kakvu bi sliku slalo o našem radu; za koji bi se stil odlučili; kakva vizija shootinga nam pada na um kada zamišljamo konačni ishod; što planiramo s materijalima nakon shootinga?)
3. Definirati stil – konkretno se odlučiti za stil u kojem ćemo organizirati shooting (npr. boho lux, organic, modern bohemian, industrial,…) U razgovoru s dizajnerom definirati koje su temeljne ideje, lokacija, na kojim bojama, materijalima, detaljima počiva dizajn shootinga za koji smo se odlučili, što bi uključivala scenografija, kako izgledaju modeli koji bi utjelovili mladenci, postoje li još neki ljudi koje bismo ubacili u scenarij (obitelj, djeveruše, gosti,…)
4. Izraditi pinterest board – na pinterestu napraviti board u koji pinamo fotografije svega što nas asocira na stil prema kojem organiziramo (kako izgledaju modeli, vjenčanice/frizura/šminka, haljine, lokacija, cvjetni dizajn, mladenkin buket, odijela, obuća, slastice, stationery, nakit, detalji, rasvjetna tijela…)
5. U razgovoru s dizajnerom odrediti fotografije koje realno prikazuju stil shootinga koji planiramo iskreirati te od tih fotografija napraviti moodboard koji će nam u drugom dijelu organizacije shootinga služiti kao zvijezda vodilja te našim dobavljačima dati smjernicu za rad.
6. Proučiti rad dobavljača koje imamo na dosadašnjoj listi te istražiti nove dobavljače u potrazi za onima koji bi svojim radom odgovarali shootingu koji organiziramo. Istraživanje dobavljača može se podijeliti unutar tima kako bi se cjelokupan proces održao u vremenskom roku i jednakoj kvaliteti. Potom odrediti konačnu listu dobavljača koje bismo tražili za suradnju, poslati im upit zajedno sa predloškom moodboarda te svakako obići lokaciju na kojoj planiramo shooting (naravno i lokaciju s plana B).
7. U ovoj točki nalazi se sve ono što će se protezati i kroz ostale točke, a to je – konstantna komunikacija. Komunikacija se odvija s dobavljačima koji odgovaraju na mailove (potvrđuju, odbijaju ili imaju dodatna pitanja), članovima tima (koji trebaju biti u tijeku s razvojem projekta), dizajnerom i stilistom vjenčanja (koji su nit vodilja čitavo vrijeme) i mentorom (koji drži sve konce u rukama, ukoliko je shooting u sklopu praktične edukacije kao što je to bilo kod nas na Akademiji za organizatora vjenčanja u organizaciji Weddings in Croatia). Kad imamo konačne dobavljače, znači da smo i blizu velikom danu.
8. S dobavljačima je potrebno dogovoriti kad možemo doći pogledati njihovu ponudu te dogovoriti preuzimanje, dok s nekima putem maila određujemo konkretne detalje te način isporuke. Također, svim sudionicima (među kojima su mentor, članovi tima, dizajner, modeli, fotografi,… ) treba poslati hodogram i timeline za taj dan kako bi znali kada trebaju doći, kako je organiziran dan shootinga te koje su njihove zadaće tijekom shootinga.
9. Obaviti zadnje pripreme – otići kod dobavljača i obaviti preuzimanje (npr.vjenčanica, nakit, stationery,…), ponovno otići na lokaciju i osigurati da prostor bude spreman za rad, checkirati vremensku prognozu i stanje na cestama (ukoliko je shooting na udaljenoj lokaciji). I cijelo vrijeme imati na umu da ste dio tima, da se poslovi mogu podijeliti unutar tima i da je komunikacija najbitnija čitavo vrijeme. Uz naravno viziju. I kreativnost. I prilagodljivost. I resurse. I sve one ljude s kojima surađujete.
10. Na dan shootinga osvijestiti kako taj film koji je prošao uvod, razradu i zaplet, dolazi do vrhunca i ide prema raspletu. Ne treba očekivati idealnu verziju u kojoj sve ide prema vremenskom planu ili svi rade ono što im je napisano.
Bitna je dobra radna atmosfera, pozitivna energija, profesionalni fotografi koji se vode nama nevidljivom unutarnjom navigacijom kako bi čitavu čaroliju uhvatili objektivom i jednu priču ispričali iz perspektive više protagonista, zajednička želja da sve ispadne što bolje, radost stvaranja i kreiranja u kojoj nitko ne misli na umor. Također, treba imati na umu da se tijekom cijelog dana zadrži i potreban fokus i smjer u kojem se shooting odvija. I da, ima rješenje za sve. Mi organizatori uvijek nađemo rješenje. Zadovoljstvo konačnim rezultatom neminovno slijedi.
Stefanija Čičak