9 zlatnih pravila za uspješan početak karijere organizatora vjenčanja

9 zlatnih pravila za uspješan početak karijere organizatora vjenčanja

Vjenčanje je bajkovita priča o kojoj djevojke počinju maštati još u svojem djetinjstvu. Kako bi proteklo upravo onako kako je zamišljeno, važno je pored sebe imati kreativne, ali nadasve i odgovorne osobe – organizatore vjenčanja. Angažiranjem organizatora vjenčanja mladencima je omogućeno mnogo bezbrižnija priprema za njihov veliki dan; dan gdje se mogu bez stresa prepustiti emocijama ljubavi i zadovoljstva. Stoga, lako možemo zaključiti kako je organizator vjenčanja izuzetno odgovoran posao koji podrazumijeva pripremu i izvedbu svih elemenata koje jedno takvo događanje iziskuje. Ono ne uključuje samo osmišljavanje dizajna vjenčanja i dekoracija te komunikaciju s mladencima već se odnosi i na mnoge administrativne zadatke, izradu i praćenje poslovnog plana, ugovaranje uvjeta rada s partnerima, pronalaske lokacija, praćenje novosti koje tržište nudi, kao i kontinuiranu edukaciju.

Kao i svaki početak, početak karijere organizatora vjenčanja izuzetno je zahtjevan stoga u nastavku donosimo savjete kako izbjeći najčešće pogreške te biti odgovorna, a istovremeno nasmijana i ispunjena osoba koja snove mladenaca pretvara u stvarnost.

 

1. Razmišljajte kao vlasnik tvrtke

Vlasnik novootvorene tvrtke trebao bi biti svjestan kako su vjenčanja najzastupljenija tijekom ljetne sezone te da se zarađena dobit sukladno raspoređuje na cijelu godinu. Osim toga, industrija vjenčanja u Republici Hrvatskoj je tek u začetcima. Od velike važnosti je dio zarade uložiti u marketing, istaknuti se i privući potencijalne klijente.
Početnici u izgradnji karijere obično ne računaju svoje utrošeno vrijeme u proces planiranja i organiziranja iz čega proizlazi da volonterski odrađujete svoj posao. Stoga, bitno je razraditi poslovne segmente unutar procesa poslovanja.

2. Izradite poslovni plan

Prije ulaska u industriju vjenčanja obavezno je izraditi kvalitetan i profitabilan poslovni plan. Naravno, u početcima je gotovo nemoguće ustvrditi je li on uistinu toliko i kvalitetan, no upravo iz tih razloga, podložan je promjenama. Ako shvatite kako jedan dio plana ne funkcionira, mijenjate ga. Prilikom izrade postavite si ključna pitanja, a odgovori na njih usmjerit će vas u vašem radu:

E

Jeste li certificirani za posao koji obavljate?

E

Tko su vaši kupci?

E

Jeste li istražili tržište?

E

Imate li marketinšku strategiju?

E

Koliko naplaćujete pojedinu uslugu?

E

Koliki su vaši mjesečni/godišnji troškovi?

E

Imate li poslovnog mentora?

E

Jeste li prodajno orijentirani?

E

Jeste li spremni kontinuirano se educirati?

3. Upoznajte tržište

Prije pokretanja vlastitog poslovnog subjekta, istražite tržište na području u kojem planirate djelovati:

E

Koliko se vjenčanja događa na vašem tržištu?

E

Koliko su visoki prosječni budžeti za vjenčanja?

E

Postoji li potražnja za organizatorima vjenčanja?

E

Tko su najistaknutiji organizatori vjenčanja na vašem tržištu?

E

Koje usluge nude najistaknutiji organizatori vjenčanja

9 zlatnih pravila za uspješan početak karijere organizatora vjenčanja

 

4. Ne podcjenjujte emocionalnu stranu vjenčanja

Vjenčani dan je dan prepun emocija. Kao organizator vjenčanja, uvijek morate biti svjesni stanja kroz koji prolaze vaši klijenti. Oni će često htjeti biti uključeni i u onaj najmanji dio procesa organizacije, iako vi smatrate da to uopće nije nužno. Uvijek treba težiti ispunjenju svih snova i želja mladenaca, no ukoliko se nešto protivi pravilima struke i kao profesionalac smatrate da bi trebalo izbjeći neke segmente, jasno to istaknite i klijentima. Naposljetku, iz tog razloga su vas i angažirali. Koliko je važno emocionalno povezati se s mladencima toliko je važno i postaviti granice i uspostaviti standarde za profesionalno izvršavanje svojih usluga.

5. Definirajte poslovne procese

Prilikom procesa planiranja vjenčanja, kako dolazi do administrativnih promjena, ažurirajte svaku novu informaciju ili izmjenu već postojećih. Svakako zadržite sve prethodne verzije. Izradite vlastite formulare, datoteke ili koristite neku od ponuđenih aplikacija. Pohranjeni dokumenti zasigurno će vam koristiti prilikom organizacije nekog sljedećeg vjenčanja. A ukoliko već imate spremljenu bazu podataka olakšat će vam proces planiranja i smanjiti vrijeme pretrage.
Dakle, zadržite sve telefonske brojeve, e-mail adrese, brošure, formulare, zabilježite svoj proces planiranja, koristite predloške umjesto da neprestano objašnjavate klijentima svoj način rada. Implementirajte sve navedeno u svakodnevni poslovni proces.

6. Neodgovornost ne postoji

Vlasnik tvrtke i uspješan organizator vjenčanja ne može si dopustiti ijednu karakteristiku neodgovornog načina djelovanja. Kao vlasnik tvrtke nemate izgovora za neučinjeni, a obećani rad. Važno je pronaći načine kako učinkovito voditi svoja poslovanja i realizirati ono za što su vam klijenti dali svoj novac.

7. Raspravite o svom poslu sa svojom obitelji

Planiranje vjenčanja je zahtjevan posao i posao u kojem izostaje konkretno određeno radno vrijeme. Velike su vjerojatnosti kako ćete vikende i večeri morati iskoristiti za posao, a obitelj će se prilagođavati vašem novom poslovnom i privatnom rasporedu. Prilikom začetka posla organizatora vjenčanja, svakako se savjetujte sa svojom obitelji i razgovarajte o svim nedostatcima, ali i prednostima posla u koji ulazite.

8. Budite drugačiji

Kako bi vas klijenti prepoznali i angažirali morate se istaknuti među konkurentima. Specijalizirajte se za nešto što odgovara vašem karakteru i budite drugačiji. To vas neće ograničiti. Ipak, ukoliko niste pronašli nit kojom ćete biti drugačiji od ostalih, uvijek vam ostaje opcija cijena.

9 zlatnih pravila za uspješan početak karijere organizatora vjenčanja
9. Poslušajte savjete, ali pronađite svoje načine

Mnogo je savjeta koji vas upućuju kako biti uspješan, poduzetan i zaraditi mnogo novca. No, svaka osoba je različita individua koja proživljava i svaku situaciju drugačije pa tako i one profesionalnog karaktera. Nemojte se oglušiti na savjete stručnjaka, prijatelja ili kolega, ali pronađite način kako ćete vi odrađivati i nizati svoje poslovne uspjehe.

Navedeni primjeri su okosnica planiranja svakog početnika. Postavite si ključna pitanja, a odgovori neka vas usmjere u način adekvatne izrade poslovnog plana. Odvažite se i budite drugačiji. To će vam donijeti mnogo veću zaradu, uspjeh i zadovoljstvo, dok će nagrada satkana od osmijeha i sreće mladenca ispuniti vaše srce i motivirati vas za napredak.

Sretno!

Povezano…

Primajte korisne savjete u svoj inbox