Početak svake karijere pa tako i organizatora vjenčanja stresan je period koji donosi pregršt lijepih trenutaka, ali isto tako i onih manje lijepih. Početničke greške neminovan su dio, ali one doprinose sagrađivanju iskustva i izgrađivanju kvalitete pojedinca. Ipak, neke nedostatke lako možete izbjeći i olakšati si proces izgradnje brenda, osobnosti i stila koje želite nuditi u opisu svog posla.
U nastavku pročitajte sedam najčešćih grešaka na početku karijere organizatora vjenčanja kako biste uspješnije vladali procesom stvaranja vjenčane čarolije:
1. Prikupite što više iskustva i znanja
Kako biste postali uspješan organizator vjenčanja, morate imati urođene radne i organizacijske navike, ali i biti neprestano spremni učiti i usvajati nove vještine.
Da biste prikupili dovoljno znanja s kojima možete prezentirati dobru ponudu svog rada, volontirajte ili honorarno sudjelujte unutar industrije organizacije vjenčanja.
Neprestano pretražujte društvene mreže i blogove. Naposljetku, krenite s organizacijom manje zahtjevnih događanja, rođendana, team buildinga, djevojačkih i momačkih zabava.. Klijentima ili potencijalnim klijentima nikad ne govorite neistine o svom iskustvu. Uložite više vremena i truda te proučite svaku lokaciju ili dobavljača. Dogovorite sastanak, posjetite lokaciju, predvidite sve moguće neprilike. U početku će vam trebati mnogo više energije, ali u konačnici se isplati jer ćete imati provjerene i sigurne opcije koje nudite.
2. Ne obećavajte ono što ne možete ostvariti
Često početnici smatraju ako ne mogu realizirati neke od zamisli svojih klijenata kako će to narušiti njihov ugled i svrstati ih u kategoriju ‘nedovoljno sposobnih’. No, to nije i ne smije biti vodilja. Vaši klijenti ponekad će uistinu i imati ideje koje se jednostavno ne mogu ostvariti bilo zbog vremenskih prilika, neadekvatne lokacije ili pak nedostatka budžeta. Vi ste kao profesionalac dužni argumentirati razloge nemogućnosti ostvarivanja zamišljenog i osvijestiti realnost situacije. Ne zaboravite, iz tih razloga su vas i angažirali. To nije vaš poraz već vaša stručnost. Uvijek im ponudite drugačije rješenje koje je moguće ishoditi. Tim načinom ćete pokazati kako poštujete njihove želje i trudite se prilagoditi ih situaciji. U suprotnom narušit ćete njihovo povjerenje, a sami sebi stvoriti teškoće i nepotreban stres.
3. Uzmite u obzir dobavljače koje su angažirali vaši klijenti
Vaši klijenti imaju potpuno pravo samostalno angažirati neke od dobavljača. Ukoliko mladenka već niz godina odlazi k jednoj vizažistici ili frizerki i ima potpuno povjerenje u nju, zaista bi bilo neadekvatno da vi namećete nekog svog dobavljača. Ipak, vaša je dužnost kao organizatora vjenčanja kontaktirati vizažisticu ili frizerku te dogovoriti s njom/njima vrijeme dolaska i način rada. Ako je više djevojaka naručeno na šminkanje ili frizuru, napravite raspored kako bi u svakom trenutku znali tko je sljedeći. Tako ćete izbjeći kašnjenje i nervozu.
4. Radite s klijentima s kojima pronalazite zajednički jezik
Organizatorima vjenčanja je svaki upit klijenta od iznimno velike važnosti, pogotovo ako ste novi u industriji i tek se formirate na tržištu. Ipak, vi kao organizator vjenčanja morate imati svoju osobnost, stil i integritet.
Ukoliko već u samim početcima pregovora i dogovora s mladencima nailazite na nepremostive razlike, zahvalite se i ne prihvaćajte posao. U konačnici, imat ćete nezadovoljne klijente što utječe i naš vaš osobni rast i razvoj. Zapamtite, nekad je manje više.
5. Osigurajte svoj posao
Posao organizatora vjenčanja uvelike ovisi i o organiziranosti i odgovornosti svakog dobavljača. Tijekom rada stjecat ćete iskustvo i uvidjeti koji dobavljači najviše odgovaraju vašem načinu rada i vašim ambicijama. Oni će tada postati vaši stalni suradnici, a vi ćete imati sigurnost i povjerenje u kvalitetnu izvedbu.
Ipak, i u samim početcima, no svakako i kasnije, potrebno je izraditi osnovno osiguranje gdje ćete sebe i svoje poslovanje zaštiti od odgovornosti. Također, osiguranje se treba odnositi i na zaštitu od dobavljača koje samostalno iznajmljuju klijenti, ali i na ugovore koje potpisujete s mladencima. Ugovore za dobavljače i za mladence obavezno izradite s odvjetnikom.
6. Sastavite jasan ugovor
Od izuzetne važnosti poslovanja je imati jasan ugovor. Ugovor treba sadržavati detaljne specifikacije o uslugama koje nudite te cijenu koju naplaćujete za iste. Ukoliko ne nudite opcije organizacije događanja prije i nakon dana vjenčanja, svakako to istaknite. Navedite rokove i uvjete plaćanja kako se kasnije možete osigurati u slučaju nepoštivanja ugovorenog. Također, stavka otkazivanja ugovora od strane organizatora ili klijenta također je bitan dio. Istaknite koje su opcije reklamacija i kako se postupa u slučaju oštećenja interijera/eksterijera, inventara i slično te koji su uvjeti prilikom nemogućnosti realizacije planiranog radi lošeg vremena ili neke više sile.
7. Definirajte mogućnosti izmjene ugovora
Povremeno ćete se susresti s klijentima koji neće pristati na sve stavke vašeg ugovora. Pomno razmislite o opciji promjene i koliko će ona utjecati na vaš već uhodani način poslovanja. Ukoliko promjene ne utječu mnogo na vaš način rada, one mogu biti prihvaćene i izmijenjene. U suprotnom, možda to nisu klijenti s kojima želite poslovati. Kakogod, savjetovanje i konzultacije s odvjetnikom su uvijek poželjne.
Početci su uvijek najteži, ali i najvažniji. Rješavanje razno raznih problema i situacija s kojima se prvi puta susrećete stresno je i teško, no fokusirajte se na ushićenje, ponos i radost koji će vas obuzeti nakon uspješno odrađenog projekta.
Odgovore na ova i mnoga druga pitanja vezana za početak karijere organizatora vjenčanja možete pronaći na našoj tromjesečnoj akademiji Postani organizator vjenčanja.
Upišite se i saznajte kako pokrenuti vlastiti posao kojeg ćete obožavati.