Ulazimo u jako izazovno razdoblje te se treba na vrijeme što bolje pripremiti kako bismo imali što manje gubitke i očuvali radna mjesta. Treba imati na umu da će kupci i dobavljači biti ovdje i nakon što ova situacija prođe tako
da treba zadržati maksimalnu korektnost prema svima. Tijekom ove situacije obavezno treba razmišljati o akcijskom planu za svoju tvrtku i treba razmišljati strateški pa će gubitci vjerujemo biti manji.
Kod sastavljanja scenarija poslovanja u narednom periodu treba razmotriti sljedeće :
1. FINANCIJE
- Projekciju koliko će vam novaca biti potrebno u narednom periodu od 12 mjeseci ( novčani tijek )
- Projekcija troškova u idućem razdoblju
- Revidirati najveće troškove te pokušati dogovoriti odgode plaćanja ili kratkoročno snižavanje cijena i
otkazati manje potrebnih troškova ( npr. najam ureda, pretplate …. ) RAZMIŠLJATI IZVAN ZONE KOMFORA - Revidirajte godišnji plan prodaje s najmanje TRI scenarija A,B,C
- Prilagoditi marketinške troškove nastaloj situaciji a i ovisno o dugoročnim ciljevima a i branši u kojoj se nalazite – važno je sada svoj brend graditi na komunikaciji i ljudskost te sada uložiti u kreativnost
2. KOMUNIKACIJA SA ZAPOSLENICIMA
- Reviziju prioriteta zapošljavanja te jasna komunikacija s postojećim radnicima i suradnicima o planovima
za buduće razdoblje - Dijeljenje planova i razmišljanja sa zaposlenicima i suradnicima na dnevnoj razini
- U ovom periodu je važno da sačuvamo radna mjesta, a više o načinu kako to napraviti pročitajte OVDJE
- Omogućiti prikladne uvjete za rad od kuće
- Posvetiti se internim procesima
- Omogućiti usvajanje novih alata i novih procesa
3. KUPCI I DOBAVLJAČI
- Jasna komunikacija s kupcima i dobavljačima s ciljem zajedničkih dogovora za ublažavanje nastale
situacije i prilagodbom u pristupu - Istraživati NOVE PROIZVODE I USLUGE
- Istraživati NOVA TRŽIŠTA
- Okrenuti se NOVIM PRILIKAMA
- Pitati se ŠTO ĆE TREBATI TRŽIŠTU U OVIM OKOLNOSTIMA KAO I OKOLNOSTIMA OPORAVKA ?
- INOVIRATI svoj poslovni model
4. VLADINE MJERE
- Plan za dodatno financiranje HABOR
- I za kraj treba razmišljati na način NE REŽI GRANU NA KOJOJ SJEDIŠ
Ako svi zajedno ravnomjerno podnesemo teret novonastale situacije, i poslodavci i posloprimci, imat ćemo se gdje vratiti nakon stabilizacije i normalizacije poslovanja.