Kreirajte svoj portfolio

Portfolio je naziv za skup fotografija i opisa nekih određenih kreacija, u ovom slučaju vjenčanja, koje prezentirate potencijalnim klijentima koji vas žele unajmiti. Izrađujete ga također kako biste privukli i potencijalne poslodavce i/ili suradnike te samim time dobili više poslovnih prilika.
Portfolio je vaš kreativni CV – prikazuje što vi radite (organizaciju vjenčanja, koordinaciju vjenčanja, dizajn vjenčanja ili samo savjetovanje) i na koji način to radite, dakle određuje dio vaše poslovne osobnosti.

Što uključiti u portfolio?
Kada razmišljate što objediniti u svom portfoliju, zapitajte se ujedno i „Tko sam ja?“ odnosno „Što je moj brend?“.
Porfoliom prezentirate svoj rad, odnosno sve posebnosti koje vas čine drugačijima od ostalih. Stoga, kakav utisak želite ostaviti takav ćete i portfolio izraditi.
Izgradnja vašeg brenda i imidža ne mora biti statična; možete napraviti više portfolija, ili jednog neprestano izmjenjivati i nadopunjavati ovisno što vaš određeni klijent očekuje.
Ipak, portfolio ne bi trebao sadržavati fotografije i opise apsolutno svih vjenčanja što ste u svom iskustvu kao organizator vjenčanja odradili. Neka portfolio sadržava vaše zadnje kreacije, odnosno nedavno odrađena vjenčanja. Nepisano pravilo je da najstariji projekt prikazan u portfoliju nije odrađen prije više od dvije godine. Ipak, ukoliko postoji album koji želite istaknuti i koji najbolje ilustrira vas kao umjetnika u industriji vjenčanja, nevezano kada je snimljen/odrađen, postavite ga.

Kako se predstaviti?
Portfolio nije sačinjen isključivo od fotografija i opisa vaših projekata, odnosno vjenčanja koja ste odradili, već i od vaše biografije. Biografija svakako mora biti kratka i jasna. Cilj ove biografije je da se prodate. Vjenčanja su izuzetno intiman i emotivan čin pa se klijenti nerijetko i prisnije vežu uz svoje organizatore i žele ljude koji su slični njima, odnosno organizatore koji će shvatiti važnost svakog elementa jednako onoliko koliko je važan i njima.

U biografske crtice obavezno uključite slijedeće:
– ime pod kojim stvarate (ime tvrtke i/ili svoje vlastito, pseudonim,..)
– naziv vaše profesije (važno je istaknuti što točno klijenti mogu očekivati
od vas – organizator i koordinator i/ili savjetnik i/ili cvjetni dizajner…)
– kratak opis vjenčanja koja odrađujete i način na koji realizirate neki projekt (opišite se u jednom odlomku kroz emotivne doživljaje prilikom realizacije projekta te istaknite kakva vjenčanja najviše volite organizirati…)
– Društvene mreže
LinkedIn profil je svakako poželjan ukoliko je uređen i popunjen relevantnim informacijama te ste povezani s ljudima iz industrije, dok su društvene mreže poput Instagrama i Facebooka poželjne u varijanti poslovnih stranica koje oslikavaju i pozitivno prikazuju Vaš poslovni brend. Društvene su mreže neizbježan dio novih putem kojeg se potencijalni klijent dodatno može uvjeriti u vaše sposobnosti i mogućnosti
– iskustvo (istaknite koliko ste dugo prisutni u industriji vjenčanja)

Isključite iz vašeg kratkog predstavljanja slijedeće:
pravopisne i gramatičke greške (korirajte svoj portfolio) i korištenje uskličnika
vaše godine (nije važno kada ste rođeni, no možete istaknuti koliko ste
godina već integrirani u industriji vjenčanja);
nedostatak samopouzdanja (ne opisujte nesigurnost ili anksioznost
prilikom realizacije nekog projekta)
klišei („Rođena sam za organizaciju!“)

Kako je već i istaknuto, cilj biografije je prodaja. Budite oprezni da ne budete previše hvalisavi, ali ni monotoni ili dosadni. Predstavite se usmeno i nekom članu vaše obitelji ili prijatelju kako biste zajedno uočili što je još potrebno ubaciti u opis, a što je možda i suvišno.
Ukoliko nemate mnogo iskustva, ne ustručavajte se! Postoje razni načini kako možete prikazati ono što želite raditi. Za početak organizirajte stilizirano snimanje. Čim budete imali priliku pomognite prijatelju, poznaniku ili članu obitelji u organizaciji njihovog vjenčanja.
Osim iskustva, imat ćete i fotografije koje ćete moći prikazati u svom porfoliju.

Vaš portfolio i bez velikog iskustva može prikazati dovoljno kako bi budući klijenti uvidjeli vaša znanja i vještine. A ako imate mnogo iskustva, hvalite se svojim uspjesima! Posebno ako ste surađivali s renomiranim osobama ili tvrtkama.

Ne zaboravite da je tu uvijek i naša akademija Postani organizator vjenčanja uz pomoć koje ćete prikupiti sva znanja i trikove kako biste postali uspješni u ovom poslu. U sklopu akademije je i stilizirani photoshooting u kojem ćete imati priliku planirati i stilizirati jedno od tri tematski različita vjenčanja.
Sretno!